Наші проєкти

2022 рік

"Книжковий табір для сімей ВПО Тернополя"
Наші партнери проєкту:
🔵1. Міжнародна благодійна ініціатива Help Ukraine 22 operation "Palyanytsya"
2. Meдія лабораторія ПК "Березіль"
2. Олег Вітвіцький, громадський діяч.
20 вересня стартував🎈🎁📚📖 "Книжковий табір для сімей ВПО Тернополя" в Тернопільській центральній дитячі бібліотеці, разом з улюбленої письменницею дітвори Валентина Семеняк.
Ми підготували для дітей і їхніх сімей, а на цей раз до нас прийшли сім*ї з міста Харків; м. Ізюм, Харківської області; і Херсонської області, - цікаву книжкову програму.
Ми переглядали
створений бібліотекою буктрейлер "Бурматійко і Даринка" https://www.youtube.com/watch?v=KDafIgUS0QM, пані Валентина Семеняк розповідала про свої книжки, зачитувала вголос уривки з книг. Ще була дружня розмова, ми знайомилися ближче і багато спілкувалися.
Як креативне заняття в бібліотец,і ми запропонували дітям і батькам написати побажання для наших воїнів ЗСУ і прикріпити їх до 🎈повітряної кульки. Опісля, ми змогли обмінятися кульками з побажаннями, які діти забрали до дому.
Ми "позичили" побажання з 🎈кулькою з чудової книжки Валентини Семеняк "Веселики та повітряна кулька." В ній розповідається, що діти , аби допомогти видужати сусідській дівчині на інвалідному візку, - написали лист до Святого Миколая. Діждалися вітряної погоди і її відпустили. До кого потрапила повітряна кулька? Хто допоміг дівчинці бути здоровою? Це потрібно прочитати в книжці.
Ще ми замальовували синьо-жовтим кольором на карті визволену від окупантів Харківську область. Хлопчаки з Ізюму це з радістю зробили.
Пані Валентина Семеняк подарувала всім присутнім свої книжечки. Вдома діти зможуть дізнатися багато добрих і цікавих історій. Звісно, читати їх потрібно в цих чудових книгах.
На зустріч прийшов і співорганізатор нашого Книжкового табору - Олег Вітвіцький Oleg Vitvitskyy. Він запропонував присутнім написати свій лист Святому Миколаю, де попросити в святого для себе найкращу українську книгу. А ми вже, в нашому таборі, передамо листа святому Миколаю. На підсумковому занятті будемо очікувати позитивного результату від Міжнародної благодійної ініціативи Help Ukraine 22. operation "Palyanytsya."

Другий день "Книжкового табору для осіб ВПО Тернополя"
📖📚🟡🔵 в Тернопільській центральні дитячі бібліотеці.
🤝Літературно-мистецький мозковий штурм від казкарки і чарівної Оксана Ратушняк під назвою "Поетична листівка". Так-так - ми вчилися бути письменниками, і зокрема поетами. Кожна дитина мала придумати тему і події свого вірша. А, опісля, скласти римований маленький вірш.
Діти внутрішньо-перміщених осіб, разом з мамами і бабусями, а це на цей раз були з Харкова, Херсона, і Каховки - Херсонської області, провели час в нашому таборі креативно і творчо. Після того, як діти з допомогою Оксани Ратушняк склали свій врш, їм потрібно було намалювати свою листівку і озвучити її під час запису на мікрофон.
🥰Ось, що в нас вийшло:
1. 😍Ангеліна Станько.
Кроша і Дораті
Добрий ранок! Вас вітаю!
Друга свого я гукаю.
Пригощу його смачненьким
Я зернятком солоденьким.
2.😍 Владислав Мельниченко.
Комашка.
Бджілка в моєму садочку літає,
З квітів духмяних пилочок збирає.
Мак і волошки, троянди й ромашки...
Квіточкам гарним радіють комашки.
3. 😍 Олександр Івакін.
Зима
Срібно-білий сніг падає, кружляє,
За вікном дерева в шубки одягає.
Весело малятам у зимову пору
З морозцем гасати по своєму двору.
Далі наші шедеври були озвучені за допомогою QR коду на листівці. Допомогли нам в цьому наші партнери: Медіа лабораторія ПК "Березіль", в рамках проєкту "Майстерка" (Просвіта Тернопільщини), за підтримки Global Fund for Children.
Третій день міні-проєту в Тернопільській центральній дитячі бібліотеці "Книжковий табір для ВПО Тернополя."💙💛
На цей раз до нас завітали чудова сім*я з Маріуполя, Донецької області: мама і дві донечки; діти з батьками з Харкова, Херсонської області.
📙Ми розмовляли про чудові книги з українським мультимедійним проєктом: це - Книга-мандрівка. Україна і "Моя країна Україна" з художньо-літературним виданням Лани Ра "Щоденник котячих мандрів". Переглядали анімаційні фільми з даних мультимедійних ресурсів.
📙Дітям ми зробили книжковий огляд дитячих книг про бібліотеку: Галина Ткачук "Моя найтихіша книжка", Кароліна Рабей "Історія однієї книжки", Сара Огілві "Слідча Неллі та книжковий злодій."
На захід завітав співорганізатор нашого табору Олег Вітвіцький Oleg Vitvitskyy. Ми багато розмовляли, знайомилися.
Всім присутнім ми представили наш Євроклуб під назвою "Тернопільська центральна дитяча бібліотека." Переглянули чудовий мультфільм "Лисячі пожежі", зроблений на основі фінських міфів.
До нових зустрічей!!!
День четвертий "Повстанська абетка" з Олегом Вітвіцьким.

💙💛міні-проєкт онлайн
Селфі-Челендж до Дня Української Мови (21 лютого) "Квітни українська мово!"
(організований Тернопільською центральною дитячою бібліотекою серед бібліотек України)
Тернопільська центральна дитяча бібліотека

Луганщина, м. Рубіжне, Рубіженська бібліотека-філія №2.

Бібліотека "Преображенська": Бібліотека ім. О. Пирогова, м. Київ.
Чернівецька обласна бібліотека для дітей.

Центральна дитяча бібліотека ім. О. Матросова. м. Харків.
💙💛
Інші бібліотеки, які прийняли участь у челенджі:
💙Борщівська міська центральна бібліотека.
💛Княжа книгозбірня, Теребовлянської громади.
💙Тернопільська  міська бібліотека-філія для дітей, Тернопільської міської ЦБС: №2, 3,4,5.


Проєкт 
Євроклуб "Тернопільська центральна дитяча бібліотека"
Більше про проєкт дивитися на сторінці Бібліотечний куточок ЄС
відкриття проєкту дивитися тут





2020 рік
Проєкт 
 "Інформаційна підтримка ЄС - бібліотекам для дітей та юнацтва в Україні"

 Завдяки методичним матеріалам від Представництва Європейського Союзу в Україні, користувачі нашої бібліотеки мають змогу ознайомитися з цікавими пізнавальними матеріалами про Євросоюз.

"Бібліотечний куточок ЄС"

Всеукраїнський проєкт "Почути"/ авторські читання жестовою мовоюї соціальна інклюзія.

Міні-проєкт: "Час бібліотечної книги на радіо. Бібліо_ FM."/ співпраця з медіалабораторією ПК "Березіль"


2019 рік
Клуб "Читаємо вголос" 
(для дітей 8-16 років )

Мета: Розвинути навички читання у дітей,  розмовне мовлення для  начитування аудіо книжок, начання  азів професії тележурналіста та відеоператора.


  Соціальні партнери:
1. Дитяча студія анімації "Руда миша."(керівник -  Олена Мудра)
2. Театральна  школа - студія для дітей "Мельпомена."(керівник -  Надія Шамрик)
3. Медіалабораторія  ПК "Березіль"Тернопіль. (керівник -  Оксана Ратушняк)

ПЛАН ПІДГОТОВКИ І ПРОВЕДЕННЯ ПРОГРАМИ :
  «ВЕСЕЛІ КАНІКУЛИ»: «Читаємо вголос»



Керівники: Надія Шамрик (керівник театральна студія «Мельпомена), Олена Мудра (керівник студії анімації «Руда миша»), Надія Качуровська – бібліотекар, Галина Ставська – бібліотекар.

НАЗВА ЗАХОДУ
ХТО ВІДПОВІДАЄ
ДАТА
ПРИМІТКИ
(книги, які вик.на заняттях)
1
Знайомство. Сценічна мова. Читання і розігрування казок в ролях.
Шамрик Н., Качуровська Н.
10.07
П. Сорока «Мандри Репепяшка Чіпа»
2
Сценічна мова. Правильна артикуляція. Бесіда про Тернопіль. Підготовка до зйомок про рідне місто. Бібліографічний огляд «Тернопіль, казка в якій ми живем.» Голосні читання.
Шамрик Н., Качуровська Н.
12.07
«Завітайте у Тернопіль», «Тернопіль, 1540», «Тернопіль: історія міста».
3
Журналістика. Як правильно взяти інтерв’ю  і провести репортаж з місця події. Підготовка до зйомки. Локація «Фестиваль гончарства». Мультимедійна презентація, перегляд кінороликів про фестиваль гончарства в Тернополі. Голосні читання.
Мудра О., Ставська Г., Качуровська Н.
19.07
Гриб А. «Керамологія Тернопільщини»
4
Журналістика. Намалювати малюнок про визначні місця м. Тернополя. Скласти пізнавальну розповідь-екскурсію. Флешмоб «Знайди улюблену книжку.» Мультимедійна презентація «Пригоди в книгарні «Є».
Шамрик Н., Мудра О., Качуровська Н., Ставська Г. Книгарня «Є».
29.08
«Завітайте у Тернопіль», «Казки Тернового поля».
5
Знімальний процес. Зйомка міні-фільму про Тернопіль з сурдоперекладом. Бесіда по книжці «Казки Тернового поля». Голосні читання.
Мудра О., Качуровська Н., Ставська Г.
2.08
«Завітайте у Тернопіль», «Казки Тернового поля».
6
Журналістика. Тренування навичок читання. Правильна артикуляція. Навчання сурдоперекладу. Голосні читання.
Шамрик Н., Качуровська Н.
7.08
«Казки Тернового поля»
7
Журналістика. Тренування навичок читання. Правильна артикуляція. Навчання сурдоперекладу. Голосні читання.
Шамрик Н., Качуровська Н.
9.08
«Завітайте у Тернопіль», «Казки Тернового поля».
8
Журналістика. Знайти цікаву інформацію про Тернопіль в мережі Інтернет. Підготувати репортаж. Голосні читання.
Мудра О., Качуровська Н., Ставська Г.
14.08

9
Настільна гра про Тернопіль. Провести відеоепортаж на вулиці про Тернопіль.
Мудра О., Качуровська Н., Ставська Г.
16.08
«Завітайте у Тернопіль», «Тернопіль, 1540», «Тернопіль: історія міста».
10
День Державного прапора в бібліотеці: мультимедійна презентація, книжкова викладка «Україна в нас єдина – бережи її дитино.». Голосні читання.
Шамрик Н., Атаманчук Н., Качуровська н.
21.08

11
Голосні читання і знімальний процес на відеокамеру «Мій репортаж про Тернопіль»
Мудра О., Качуровська Н., Ставська Г.
23.08
«Завітайте у Тернопіль», «Тернопіль, 1540», «Тернопіль: історія міста».
12
Підготувати і написати «Послання нащадкам» про Тернопіль. Книжкова викладка «Місто на Терновому полі», книжкова інсталяція про Тернопіль.  Записати власний відео репортаж про Тернопіль.
Мудра О., Шамрик Н., Ракушняк О., Качуровська Н., Ставська Г., Швець Н.
29.08
«Завітайте у Тернопіль», «Тернопіль, 1540», «Тернопіль: історія міста».
13
Фінальне заняття. Підведення підсумків.
Мудра О., Шамрик Н., Ракушняк О., Качуровська Н., Ставська Г., Швець Н.
30.08



Список використаної літератури:
1.     Сорока П. Мандри реп’яшка Чіпа: Казка для дітей будь-якого віку[Текст] /П. Сорока. –Тернопіль: Вид-во «Підручники і посібники», 2018. – 24с.
2.     Завітайте у Тернопіль[Текст]. – В-во «Джура», 2012. -20с.
3.     Крупа Л. Легенда тернового поля[Текст]/ Л. Крупа. – «Терновид», 1990. – 76с.
4.     Казки Тернового поля[Текст]. – Тернопіль: Мандрівець, 2007. – 40с.
5.     Тернопіль: Історія міста[Текст]/ О. Петровський, О. Гаврилюк, В. Окаринський, І. Крочак.- Тернопіль: Астон, 2010.- 216с.
6.     Тернопіль: Фотоальбом[Текст]/ під ред. І. Флешар. – Тернопіль, 2008. – 31с.

7.     Гриб А. Керамологія Тернопільщини[Текст]/А. Гриб. – Тернопіль: Вид-во «Підручники і посібники», 2015. – 160с.
 
 
 



Міні - проект"ШКОЛА ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ"
(для користувачів   8-10 років)




Соціальні партнери:  
1. Кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів ТНЕУ Письменний Віталій Валерійович.
2. Медіалабораторія ПК "Березіль"



Програма включає теми:

1.Сімейний бюджет. 
2.Банківські кредити й депозити. 
3.Страхування.
 4. Фінансове шахрайство .



Створення мультфільмів, як повторення вивченого. 



1. Складаємо дитячий бюджет (навчитися вести облік власних доходів і витрат, дізнатися про різні способи заощаджень і обов’язково  все це використовувати на практиці)

2. Гроші: від мушлі до кредитки… (дізнатися про історію грошей, розрізнити справжні гроші від фальшивок та помріяти про гроші майбутнього)

3. Знаходимо гроші на добрі справи (навчитися не тільки фінансової грамотності, а й з великим задоволенням робити добрі справи)

3. Легко економимо на покупках (уже з наступної своєї покупки в супермаркеті або інтернет-магазині можна зекономити купу грошей і витрачати лиш на потрібні речі)

4. Усе про банк (набути знанння, що таке обмін валют, кредит, депозит і як взагалі працює банк, а як бонус — безпечно користуватися банківською карткою)




2018 рік
 Проекти бібліотеки:
1. "Веселі канікули", в т.ч. участь у конкурсі "Тернослов-2018"
2. Клуб "Розвивайко" міні-прект для дітей 3/5-ти  років.
3. Бібліотечна аудіостудія "Казки письменників рідного краю".

МЕТА: всебічний і гармонійний розвиток дитини.

"ВЕСЕЛІ КАНІКУЛИ"

(МАЙСТЕР-КЛАСИ, 
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ, РОЗВИВАЮЧІ, ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНІ ІГРИ,
 БІБЛІОПІКНІКИ, ФЛЕШМОБИ)

 Відчуття гармонії кольору притаманне багатьом людям від народження. Однак вони часто не підозрюють про свої здібності, для розкриття і реалізації яких їм потрібна допомога. І якщо ця допомога прийде в дитинстві, дитина зможе розвиватися більш гармонійно і повно.




КАНІКУЛИ - це час відвідувати бібліотеку кожного дня. Поділитися враженнями про прочитані книги, покреативити, познайомитися з новими друзями.
В перерві  від творчості розгадували загадки, головоломки про книгу. Канікули не звільняють :) від мозкового штурму :)))))
Весна-красна прийшла  і свята нам принесла.
Класно пригадати, а то і вивчити гаївки Східної Галичини.
Флешмоб до Дня Державного прапора України "Це моя, твоя, наша Україна!"
 23 серпня 2004 року, український народ, усі
ми, вперше святкували День Державного прапора України. Тобто ми стали
свідками зародження ще однієї, дуже важливої для політичного та
національного єднання нашого народу державної традиції.







Веселе свято "Геловін": солодке або кисле?


Конкурс "Тернослов-2018"
 
 Майстер-клас "Самі собі казкарі" від тернопільської письменниці Ірини Мацко
Фіналіст конкурсу -  Ярослав Дідик


"Розвивайко" (міні-проект для дітей 3-6 ти років)

7 лютого 2014 року при Центральній дитячій бібліотеці стартував міні-проект "Розвивайко". Мета проекту -сприяння активному  інтелектуальному розвитку малюків.





Аннглійська - весело:)


Як гарно вивчати англійську мову в формі  гри, танців і співу разом з своєю вчителькою і волонтеркою Олею Кульчицькою :)



Головна мета  таких вправ навчити дітей способам запам"ятовуваня
Дуже раді, що такі вправи дали  свій результат цікаві та розвиваючі вправи.
https://rozvuvayko.blogspot.com/
 


БІБЛІОТЕЧНИЙ ТЕАТР. КАЗКА "КОЛОБОК"

Помалюємо, пострибаємо і в театр зіграємо



Діти найкраще запам'ятовують текст, коли є видовищне дійство.  На початку заняття відбулася рольова гра "Чи знаєш ти казку "Колобок?"  Всім присутнім запропоновано витягнути картку, в середині якої написано яка роль в казці йому дісталася. Ведуча читає саму казку і поступово запрошує казкових героїв щоб вони далі озвучували свою роль. Якщо дітки ще погано розмовляють, то виходять з своїми батьками, які прийшли з ними в бібліотеку.  Забули, які слова  в казці для свого казкового героя, - тоді можна попросити підтримку в залі. На закінчення гри - хтось один може переказати всю казку сам.

 Дитина дошкільного віку пізнає світ через дотик пальчиків,  колір,  прочитаний текст з книжечки.


 ГРА-РУХАНКА ДЛЯ РОЗВИТКУ ЗОРОВОГО, СЛУХОВОГО Й МОТОРНИХ АНАЛІЗАТОРІВ.


Аплікація  в техніці орігамо "Зелена жабка."




проект 
АУДІОКАЗКИ
"КАЗКИ ПИСЬМЕННИКІВ РІДНОГО КРАЮ"










Аудіозаписи "Казки рідного краю" див. на сторінці блогу  "Аудіобліотека"
2016-17
«Двовимірне читання»
Центральна дитяча бібліотека розпочинає новий проект під назвою - «Двовимірне читання».
Основна мета - активне залучення QR-кодів у бібліотеці.

QR-код (англ. quick response — швидкий відгук) — матричний код (двовимірний штрих-код), розроблений і представлений японською компанією «Denso-Wave» в 1994 році. Абревіатура QR похідна від англ. quick response, що перекладається як «швидка відповідь». Основна перевага QR-кода — це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (в тому числі й фотокамерою мобільного телефона), що дає можливість використання у різних сферах життя.
Використання кодів відбувається у таких напрямках :
1) QR-коди допомагають у навчанні.

На титулці книги бібліотекар розміщує QR-код , при скануванні якого відкривається посилання на сайт, у якому читач даної книги дізнається додаткову інформацію, пов’язану із темою книги.
Це може бути :
- Біографія автора;
- Вікторина;
- Додаткові питання для перевірки знань;
- Цікава інформація про книгу;
- Рекомендований список книг ;
- Хронологія подій;
- Скорочений варіант;
- Реферат і т. д.

Така методика надасть можливість читачеві книги, яка містить код, глибше вивчити даний матеріал, полегшити пошук потрібної інформації.




2) «Новинки бібліотеки» - висвітлення інформації про нову книгу способом розміщення коду на вітринах бібліотеки чи в інших громадських місцях. Сканувавши код, у користувача залишається коротка інформація про книгу, що спонукатиме до прочитання саме цієї книги.






3) Бібліотекою створено блог (http://qrsev.blogspot.com)- «Шукаємо у собі Шевченка», у якому кожен день, починаючи з вересня 2013 року – до березня 2014 року, буде висвітлюватись новий QR-код, в якому зашифровано вірш Т.Г.Шевченка або рядки з біографії поета. З нагоди святкування 200 - річчя від дня народження Кобзаря, бібліотекою буде презентований новий формат «Дитячого Кобзаря», який складатиметься лише із самих QR-кодів.
     Такими шляхом, використовуючи новітні інформаційні технології і йдучи в ногу з часом, враховуючи потреби сучасної молоді, ми хочемо залучити якомога більше нових користувачів до бібліотеки. Використання QR-кодів, на нашу думку, дасть можливість по-новому подивитись на книгу і читання. Адже навіть байдужа до читання молодь, взявши в руки книгу із QR-кодом поцікавиться зашифрованим знаком і, сканувавши код, мимоволі отримає корисну інформацію. Такий спосіб читання із використанням QR -кодів, на нашу думку, надасть більшу перевагу живій книзі перед інтернетом. Оскільки у інтернеті читач просто прочитає повний текст, наприклад книгу М.Твена « Пригоди Тома Сойєра», а взявши книгу із кодом, одразу ж отримає інформацію про написання твору чи біографію автора. Тим більше, що інформацію буде закодовувати бібліотекар, якого читач довгий час знає і якому довіряє. Та чи довіряє він віртуальній людині, яка написала біографію Марка Твена на своїй сторінці і чи не помилилась часом ця особа з датами народження?
  Одже, новітні технології продовжують життя книг і дають зрозуміти, що інтернет і книга можуть не лише співіснувати, а й доповнювати один-одного, відкриваючи читачеві більший доступ до отримання інформації та знань.

P.S Під час впровадження QR-кодів у життя нашої бібліотеки, будуть складені програми, за якими проводитимуться курси по вивченню цієї інноваційної технології. 

 *********************************************************************
*********************************************************************
*********************************************************************

Конкурс
Центральна дитяча бібліотека проводить міський конкурс «Діти та мультимедіа» для учнів 6-11-х класів. Роботи на конкурс приймаються до 31 березня 2014 року.

Переможці конкурсу отримають цінні подарунки, а також їх роботи будуть представлені в Інтернеті та на блозі
   Центральної дитячої бібліотеки.
Конкурс проводиться у трьох номінаціях:
 І Фотокомікс «Я у віртуальному світі»
 ІІ Презентація або відео «Старі казки на новий лад»
 ІІІ Презентація або відео «Я герой книги»


Головна мета - залучення дітей до світу мультимедіа зі створення власних медіа робіт, що сприятиме кращому розумінню ролі медіазасобів у житті сучасної людини.
Матеріали на всі номінації конкурсу подаються за адресою:
м.Тернопіль, вул. Миру, 4а
до роботи додається заявка на конкурс (довільна форма) з зазначенням:
-прізвище,ім’я по-батькові автора
-повна офіційна назва навчального закладу, клас
-адреса, контактний телефон
   
Детальна інформація для організації роботи
 І Фотокомікс    «Я у віртуальному світі»
Подається коротка (реальна, пригодницька або фантастична) історія на тему «Я у віртуальному світі» підкріплена оригінальними фотографіями (малюнками).


Критерії оцінювання:- 
актуальність теми, креативність задуму зазначеної тематики (ідея, сюжет, назва), оригінальність фото.

ІІ Презентація або відео «Старі казки на новий лад»

Роботи подаються у вигляді презентації (Power Point) або відеофільму на улюблену казку в сучасній її інтерпретації.

Зверніть увагу:
- Перенесення подій у 21 століття
- Максимальна тривалість відео - 5 хв.
- Формат: mpv, avi, mp4

Критерії оцінювання:
оригінальність, творчість, коректність і акторські здібності (відео роботи).
ІІІ  Презентація або відео «Я герой книги»
 Роботи подаються у вигляді презентації (Power Point) або відеофільму на улюблену книгу або історію, де сам читач перевтілюється в головного героя (улюбленого персонажа). Можна використовувати фотошоп.


Критерії оцінювання:

Чіткість зображення (за винятком трешфото як художнього прийому), актуальність теми, креативність задуму зазначеної тематики (ідея, сюжет, назва), оригінальність її візуального втілення.
Роботи, які міститимуть піратство або плагіат будуть дискваліфіковані.
 Бажаємо вам успіхів і чекаємо на ваші роботи!

Немає коментарів:

Дописати коментар