понеділок, 19 січня 2015 р.

Формування читацької компетентності читачів.

" Той, хто  не вміє швидко і свідомо читати,
не може успішно володіти знаннями ... "
                                                                             В.О. Сухомлинський.

Крапля довбає камінь не силою, а частим падінням,
так людина стає вченою не силою, а частим читанням.
Овідій

Прагнення до знань, пізнання світу — одна з найважливіших потреб людства.  Щоб досягти зрілості, високої духовної культури, розвитку творчих здібностей, потрібно не лише знати, а й вміти знаходити інформацію, виробляти навички  самоосвіти. Це стане основою для подальшого розумового розвитку дитини, успішного засвоєння всіх навчальних предметів, формує вміння працювати з різними видами інформації, виховує культурну,  духовно багату особистість.
       Дитина вперше переступає поріг бібліотеки, з якою попрощається тільки в юнацтві. Попереду 11 довгих і важких років навчання. Як важливо, щоб ці роки для кожної дитини були роками радощів незалежно від того, які здібності і індивідуальні можливості вона має. Джерелом такої радості може й повинна стати книга.
      Значення книги в житті кожної людини і суспільства в цілому величезне. Книга – це ланка, яка зв’язує нас з минулим і майбутнім. Книга – це шлях до пізнання речей і явищ. Книга – це ключ до відкриття світу людей: добра й зла, сили й слабкості, покірності й боротьби. Відкриваючи цей світ, дитина розвиває свій розум і почуття, виробляє переконання, пізнає, оцінює й виховує саму себе. І нема в процесі розвитку такої ж загальнодоступної величини й направляючої сили,  як книга.
 Прищепити любов до читання - це значить переконати дитину у необхідності дружити з книгою, відчувати її корисність у повсякденному житті як неоціненного джерела знань та засобу спілкування між людьми. У процесі роботи над книгою діти повинні пройнятися розумінням книги як величезної сили, здатної впливати на розум і емоції людини.