понеділок, 4 квітня 2016 р.

Мова - дзеркало душі


     Наприкінці Тижня дитячого читання в Центральній дитячій бібліотеці відбувся психологічний тренінг для восьмикласників ТЗОШ № 9 на тему "Лихослів"я "/ у рамках заходів "Культура мови"/

       На питання «Що таке лихослів’я ?» всі відповідають по-різному. Перші кажуть про те, що це недолік. Інші вважають, що це хвороба, як алкоголізм, наркоманія чи паління. Але праві обидві групи. Лихослів’я спочатку починається як порок, а потім стає хворобою. Людина вже не може позбутися звички постійно вживати такі слова. Чи це небезпечно для суспільства? Так, бо воно набуває вже загрозливої форми та охопило всі стани населення та всі вікові групи. А якщо я не вживаю таких слів, скажете ви, чи це небезпечно для мене? Звичайно, бо як і при пасивному палінні, те що ми чуємо - вже небезпечно для нас. 



Як впливає лихослів"я  на життя і здоров"я людини, школярі дізнались від гості бібліотеки – кандидата психологічних наук,доцента кафедри психології ТНПУ ім. В. Гнатюка  Широкородюк Лілії Анатоліївни, яка провела тренінг для школярів та рольові ігри: "Слова, які ображають мене і слова, якими ображаю я"; "Хто скоріше скаже комплімент". Підлітки розглянули психологічні ситуації: "Я - повідомлення, ти-  повідомлення"; "Я - агресивний, пасивний, дипломатичний" та відтворили своє розуміння лихослів"я у малюнках.














Для того, щоб знищити народ, зовсім не обов’язково його завойовувати, достатньо просто знищити його культуру та передусім його мову. Як? А дуже просто. Замініть його абетку, додайте жаргон, велику кількість незрозумілих іноземних слів, дозвольте вживати нецензурні слова.

 Давня біблійна мудрість говорить: «Коли тебе переслідують невдачі, наведи лад в своїй голові». Порядок в думках допоможе навести лад в словах, а добре слово  допоможе бути нам здоровими.
А здорові люди – це здоровий народ, квітуча країна.


Наводимо декілька прикладів арт - терапії в різних життєвих обставинах:
Злий - малюй лінії.
Болить - ліпи...
При обуренні - розірви папір на дрібні шматочки.
Відчуваєш неспокій - складай орігамі.
Відчуваєш розпач - малюй дороги.
Відчуваєш незадоволення - зроби копію картини.
Пам"ятаймо, що мова - дзеркало нашої душі.

Успіхів усім у самовдосконаленні !

Немає коментарів:

Дописати коментар